Rabu, 21 Ogos 2013

Jenis-jenis Selendang Halfmoon

Selendang halfmoon amat menjadi pilihan golongan terutama sekali para remaja. Ini kerana cara pemakaiannya yang mudah dan ringkas menjadikan ia amat sesuai dengan gaya remaja yang ingin bersiap cepat tetapi cantik. Kebanyakan kain untuk membuat selendang halfmoon ialah kain cotton, sifon dan lain-lain lagi. Jenis kain ini adalah jenis kain yang lembut, dan sesuai dengan cuaca kita di Malaysia yang tidak akan panas jika dipakai lama. 

Selendang halfmoon jenis sifon

Selendang Half Moon Chiffon 3 Tone

Umum sudah mengetahui yang kain sifon sangat-sangat ringan dan nipis. Oleh itu ia sangat sesuai dipakai oleh golongan remaja yang tidak suka kain yang tebal. Selain itu kain ini juga senang dibentuk dan mudah.
Ia juga sangat sesuai untuk gaya yang paling ringkas.


Selendang halfmoon jenis jersey

Selendang Half Moon Corak

Selendang ini tidak nipis tapi ia juga tidak terlalu tebal. Kainnya agak licin dan agak sejuk menjadikan ia sangat disukai oleh golongan remaja ketika ini.

Selendang halfmoon jenis sifon labuci

Selendang Half Moon Chiffon Labuci

Selendang ini sama dengan selendang sifon tetapi ia telah ditambah dengan labuci dan manik-manik disekeliling selendang itu menjadikan ia nampak eksklusif.


Selendang halfmoon jenis sifon 2 line

Selendang Half Moon 2 Line

Ini adalah selendang jenis sifon yang pastinya ia sama dengan jenis-jenis sifon di atas. Namun apa yang membuatkan ia berbeza ialah selendang ini mempunyai 2 line warna yang berbeza yang membuatkan ianya nampak sangat menarik.

Ini adalah antara selendang halfmoon yang terbaru dalam pasaran. Kebanyakan penggemar selendang adalah golongan remaja kerana ia mempunyai banyak kelebihan yang golongan remaja sukai. Namun, bukan golongan remaja sahaja yang menyukai selendang ini, golongan pertengahan juga menggemarinya. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan