Selasa, 18 Jun 2013

Selendang Amat Mudah Digayakan Seperti Tudung Bawal

Bukan sahaja remaja, tetapi wanita yang sudah agak berumur juga menggemari selendang. Terdapat banyak jenis selendang yang menjadi kegemaran ramai iaitu selendang jenis satin, cotton, sifon dan lain-lain lagi. 

SELENDANG JENIS SATIN

Selendang Panjang Satin Corak Polkadot  

Selendang jenis satin seperti ini amat digemari kerana ianya licin, mudah dipakai dan ringan. Kita tidak akan berasa kurang selesa jika memakainya dalam masa yang lama. 

SELENDANG JENIS COTTON

Selendang Panjang Cotton Depan Dalam  

Walaupun nampak seperti besar dan tidak selesa selendang ini sebenarnya tidak panas seperti yang kita lihat. Ianya sesuai dengan iklim kita yang panas dan lembap ini. 

SELENDANG JENIS SIFON

Selendang Panjang Chiffon Polkadot

Selendang yang diperbuat daripada sifon tidak panas dan ringan seperti selendang yang diperbuat daripada satin. Kita akan rasa selesa apabila kita memakainya dalam tempoh yang lama. 

SELENDANG JENIS VISCOSE

Selendang Panjang Viscose Corak Stripes   

Selendang ini diperbuat daripada viscose. Ianya agak sama dengan cotton tapi cotton lebih lembut. Seseorang itu tidak akan merasa tidak selesa jika memakai selendang ini dalam jangka masa yang lama kerana ianya tidak panas. Walaupun ianya besar dan lebar, kita tetap akan merasa selesa. 

Selendang amat mudah digayakan seperti tudung bawal.  Ianya tidak rumit seperti yang diperkatakan kerana untuk memakai selendang kita harus mempunyai kreativiti namun ianya tidak rumit. Paling penting dalam memakai selendang ialah keselesaan. Ia penting agar kita kekal cantik dan kemas sepanjang masa. 






Tiada ulasan:

Catat Ulasan