Khamis, 28 Mac 2013

Gaya Tudung Bawal 2013

Ramai yang sudah sedia maklum sekarang ini bahawa trend tudung bawal semakin meningkat naik. Kalau dahulunya bawal sudah jarang dipakai namun trend ini sudah semakin 'in' atau menjadi ikutan sebilangan besar golongan yang memakai tudung. Mair kita lihat antara trend bawal yang boleh kita ikuti dan boleh kita jadikan panduan dalam kehidupan seharian kita. 



Ini adalah gaya yang paling menjadi kegemaran penggemar tudung bawal. Walaupun gaya ini sudah lama, namun ia tetap menjadi kegemaran penggemar tudung bawal. Ini kerana gaya ini sangat ringkas dan mudah untuk diaplikasikan terutama ketika kita mengejar masa.




Ini pula gaya yang telah diadaptasikan dari selendang. Oleh kerana hijabista di luar sana sangat kreatif, maka terhasillah gaya yang telah diceduk daripada selendang ini. Penggemar-penggemar tudung bawal juga boleh bergaya seperti penggemar selendang.





Ini pula antara gaya lain yang boleh kita cuba pada tudung bawal. Gaya ini kelihatan ringkas dan mudah untuk dicuba. Ia juga kelihatan selesa dan elok terletak di kepala. Ditambah pula dengan tudung bawal yang diperbuat daripada kapas membuatkan ia menjadi lebih selesa.


 


Kini lebih ramai penggemar tudung bawal yang berani untuk memakai tudung bawal dengan gaya yang sangat berbeza. Tudung bawal kini telah direka dengan pelbagai rekaan yang menarik seperti ton warna yang berbeza. Oleh itu gaya seperti ini sangat mudah untuk diaplikasikan dalam kehidupan seharian kita.





Gaya ini agak sama dengan gaya di atas kerana kedua-dua tudung bawal ini menggunakan tudung bawal 2
ton. Oleh itu ia amat mudah untuk digayakan.




Seringkah anda melihat gaya ini dipakai?Kalau dulu gaya ini dipakai kepada pengantin. Terutama untuk menunjukkan hiasan yang berada di belakang tudung bawal. Namun kini ia bukan saja dipakai oleh pengantin, namun orang-orang biasa juga mula memakai gaya ini kerana ia salah satu ggaya yang mudah dan ringkas. Terutama kepada mereka yang sentiasa sibuk.





Ini pula tudung jenis tudung bawal yang mempunyai perhiasan pada tepinya. Cara pemakaiannya tidak perlu rumit kerana tudung bawal itu sendiri sudah cantik dan berhias.  Oleh itu kita boleh menggayakan tudung ini dengan sederhana.

Terdapat banyak cara dan trend yang boleh kita buat untuk menjadikan tudung bawal yang ringkas itu menjadi lebih menarik. Tetapi kita tidak boleh berlebih-lebihan kerana kadang-kala sesuatu itu akan menjadi cantik dengan hanya sederhana. 












Tiada ulasan:

Catat Ulasan