Rabu, 13 Mac 2013

Tudung dan Artis

Tudung merupakan satu kewajipan bagi semua wanita Islam di seluruh dunia. Mempunyai satu almari penuh dengan tudung dan selendang juga merupakan satu kewajipan bagi setiap wanita yang bertudung. Memakai tudung bukanlah satu kewajipan sebenarnya,tetapi menutup aurat itu yang wajib. Mari kita lihat antara artis-artis yang sangat manis dan cantik sekali apabila menutup aurat.Bukan setakat memakai tudung sahaja yea. 

Yatt Hamzah

   

Dahulunya Yatt dikenali sebagai seorang selebriti yang agak seksi. Namun kini Yatt sudah membuat perubahan yang baik dengan memakai hijab dan menutup aurat. Alhamdulillah.. Dan kini Yatt telah menjadi antara artis yang paling disegani dengan penampilan terbarunya itu. Jika kita lihat dia bukan saja memakai tudung tetapi dia juga menutup aurat. Memakai tudung tidak membataskan Yatt untuk berfesyen. Dia sentiasa up to date dengan fesyen-fesyen terkini tetapi masih mengekalkan batasan sebagai seorang muslimah yang sejati.

Diana Amer
  

Ini pula Diana Amer. Siapa yang tidak kenal Diana. Diawal pembabitannya dalam dunia hiburan, dia dikenali sebagai seorang yang sangat seksi. Namu setelat mendapat hidayah akhirnya dia berubah dan menjadi seorang ikon kepada remaja-remaja diluar sana untuk berubah. Dia sering tampil menonjol dengan fesyen-fesyen yang dipakainya walaupun dia seorang yang bertudung litup.

Irma Hasmie

 

Sebelum mengenakan tudung dia seorang yang cantik. namun selepas memakai tudung Irma Hasmie kelihatan sangat cantik dan manis sekali. Sejak dulu, bagi saya, dia seorang yang berperwatakan menarik dan agak lemah lembut. Apalagi kini setelah dia mengenakan tidung litup,semakin terserlah ayunya. Walaupun mengenakan hijab, ianya tidak menghalang Irma untuk mengikuti arus edaran tudung terkini. Walaubagaimanapun dia sentiasa mengekalkan ciri-ciri muslimah yang sejati.

Wardina Safiyyah

  

Ikon ini sudah lama bertapak dalam industri hiburan tanah air. Namanya sudah tidak perlu untuk kita perkenalkan lagi. Dia memulakan kerjayanya sebagai seorang pelakon dan kini dia juga seorang pengacara. Walupun sudah lama bertapak dalam industri,namun dia tetap seorang yang sangat mementingkan gaya dan sentiasa mengikuti perkembangan fesyen terutamanya fesyen tudung-tudung terkini.

Abby Abadi

  

Dia terkenal menerusi sebuah cerita dunia polis di satu stesyen tv. Selepas beberapa lama,akhirnya dia pun mendapat hidayah untuk memakai tudung litup dan berubah. Abby juga telah dilantik untuk menjadi duta kepada satu jenama tudung yang terkenal di Malaysia. Kita boleh saja untuk berfesyen tidak kira apa keadaan kita yang penting kita mesti menutup aurat. Abby juga kelihatan lebih cantik dan sopan berbanding pada saat dia belum lagi bertudung.

Shila Hamzah

  

Penyanyi yang semakin meningkat naik setelah memenangi sebuah pertandingan di luar negara ini baru saja mula bertudung. Wajahnya yang manis dan cantik membuatkan dia sesuai mengenakan apa jua jenis tudung. Namun dia dilihat sangat menggemari fesyen selendang. Walaupun mempunyai pelbagai masalah peribadi yang melanda,namun anak kepada penyanyi ND Lala ini tetap tabah meneruskan kehidupannya.

Dato' Siti Nurhaliza

  

Tidak perlu diperkenalkan lagi kerana satu  Malaysia mengenali Dato' Siti Nurhaliza. Beliau baru saja mengenakan tudung litup awal tahun ini. Sebelum ini beliau hanya memakai tudung yang menutup separuh sahaja dari rambutnya. Semasa mula-mula memakai tudung litup penuh,beliau mengenakan gaya dari pereka feyen terkenal iaitu Hana Tajima. Sangat sesuai dengan mukanya yang bulat itu.

Inilah antara selebriti-selebriti yang telah mengenakan tudung setelah beberapa lama dalam industri seni. Moga-moga ramai lagi artis yang akan mengikuti jejak artis in untuk memakai tudung. 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan