Jumaat, 15 Mac 2013

Shawl Shawl Shawl

Kita sedia maklum bahawa terdapat pelbagai jenis selendang di pasaran. Namun adakah selendang-selendang ini sesuai dengan kita? Mari kita kenal selendang yang ada di pasaran dan kita boleh pilih yang mana sesuai dengan kita.

SELENDANG SIFON


Selendang Half Moon Chiffon  

selendang ini menjadi kesukaan ramai kerana ianya sangat nipis dan ringan. Kita berasa seperti tidak memakai selendang apabila memakai selendang ini.Disamping itu juga, selendang sifon juga telah dicetak dengan pelbagai corak dan menjadikan selendang ini menjadi kegemaran ramai.

SELENDANG SATIN @ SUTERA 

 Selendang Half Moon Satin  

selendang satin atau sutera ini juga antara yang menjadi kegemaran hijabister di luar sana. Ini kerana selendang ini sangat senang untuk dibentuk dan selendang ini tidak nipis.Kita tidak perlu untuk memakai anak tudung lagi. Tudung ini pula sangat lembut tetapi ia perlu digosok tiap kali anda ingn memakainya.

SELENDANG KAPAS @ COTTON

  

Selendang ini antara yang menjadi kegemaran wanita di Malaysia. Ini kerana tudung ini menyerap peluh dan sangat sesuai dengan cuaca di Malaysia. Tudung ini juga sangat ringan dan juga mudah untuk dibentuk.

SELENDANG HALFMOON

Selendang Half Moon Labuci  Selendang Half Moon Manik

Halfmoon merupakan antara trend fesyen terkini yang semakin digemari. Trend tudungnya amat ringkas namun kebanyakkannya ia dijahit dengan manik-manik yang penuh di atas kepala ataupun di bahagian atasnya. Selendang halfmoon adalah sejenis selendang yang separa bulat dan tidak panjang seperti selendang-selendang lain.

SELENDANG SEGERA

Selendang Instant Aisya  Selendang Instant Aisya

Ramai yang tidak mengetahui tentang selendang segera ini. Selalunya selendang memerlukan masa yang panjang untuk kita kenakan. Tetapi,selendang ini sangat cepat dan mudah untuk dipakai. Kita hanya perlu sarungkan anak tudung yang telah disediakan dan letakkan satu lagi tudung diatasnya. Sangat mudah dan ringkas. Selendang ini sesuai untuk golongan yang tidak mempunyai masa untuk bersiap tetapi tetap ingin nampak cantik.

SELENDANG 2 TONE

   Selendang Butterfly Ropol  

Ini juga antara selendang yang paling terbaru kini. Selendang ini mempunyai 2 tona dalam satu selendang. Jadi kita boleh memilih untuk memakai tona apa yang kita inginkan. Selalunya tona-tona yang digunakan ialah tona yang terang dan menyerlah. Jadi kita bolah sesuaikan dengan baju.

PASHMINA

  

Selendang pashmina sudah lama ada di pasaran. Namun ia tidak pernah ketinggalan zaman dan sentiasa diubah supaya sentiasa 'up to date'. Walaupun agak panas namun ia tidak menjadi halangan untuk kita mengenakan selendang pashmina.

Ini hanyalah antara beberapa jenis selendang yang terdapat di pasaran. Banyak lagi jenis selendang yang ada dan tidak kurang juga akan keluar dan menjadi ikutan para hijabister di luar sana. Jadi anda pilihlah mana satu selendang yang sesuai untuk anda. Tetapi bersederhanalah dalam semua perkara. 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan