Rabu, 20 Mac 2013

Tudung Bawal Sulam Crown Corak

Sekarang ini timbul pula trend tudung bawal yang dijahit dengan pelbagai hiasan antaranya manik, sulaman dan batu-batu permata. Kalau dulu kita akan lihat hanya pengantin yang akan berhias dengan batu permata penuh di atas kepala dan dengan perhiasan disekeliling tudung bawal. Mari kita lihat antara rekaan tudung -tudung yang terbaru ini.

BAWAL CROWN

Tudung Bawal Labuci  Tudung Bawal Labuci

Ini adalah antara trend tudung yang terbaru untuk tudung bawal. Walaupun cukup ringkas namun ia tetap nampak cantik dihiasi dengan manik-manik dan hiasan-hiasan di atas kepalanya. Ia juga dipanggil 'crown' kerana hiasan itu terdapat di atas kepalanya dan menyerupai mahkota. Walaupun hiasan ini hanya terdapat di atas kepala sahaja dan tempat-tempat lain dibiarkan kosong namun ia tetap nampak cantik dan unik.

BAWAL SULAM TEPI

Tudung Bawal 4 Tone Ros Kelantan  Tudung Bawal Sulam Eksklusif

Ini pula tudung bawal yang terdapat perhiasan pada sisi atau bahagian hujung. Tudung ini mempunyai perhiasan yang dipanggil 'bunga ros'. Bunga-bunga yang menyerupai bunga ros akan dijahit kemas pada hujung atau sisi tudung Kemudian bergantung pada si pemakai la yang akan memakainya dengan penuh kreativiti.


 BAWAL MANIK TEPI

Tudung Bawal Combo Octant Sulam  Tudung Bawal Combo Octant Sulam

Ini pula tudung bawal yang dijahit dengan manik-manik dan batu-batu besar di sisi tudung itu sendiri. Walaupun trend ini sudah agak lama namum ia tetap menjadi kegemaran para penggemar tudung bawal di Malaysia. Trend ini tidak pernah luput ditelan arus semasa.

BAWAL CORAK

Tudung Bawal Corak Batik  Tudung Bawal Corak

Tudung bawal ini pula merupakan jenis bawal yang terbaru. Corak yang unik begini sangat jarang untuk didapati pada tudung bawal. Ini menjadikan tudung bawal yang mempunyai corak serti ini sangat digemari. Biarpun trend ini baru muncul namun ia terus menjadi kegemaran ramai. Terutama sekali corak batik yang sangat-sangat jarang ditemui.

Ini antara jenis-jenis tudung yang terdapat pada tudung bawal. Kesemua coraknya adalah cantik dan unik. Walaupun sudah lama namun tudung bawal pasti tdak akan pupus atau ditelan arus kemodenana jika kita berusaha untuk sentiasa menghidupkan pemakaian udung bawal ini. 







Tiada ulasan:

Catat Ulasan