Jumaat, 10 Mei 2013

Tudung Bawal dan Selendang

Tajuk kali ini sangat menarik bukan. Tudung bawal yang unik bukan bermaksud tudung bawal yang pelik tetapi tudung bawal yang corak, warna dan tonnya yang sangat menarik. Selalunya kita hanya melihat tudung bawal yang mempunyai satu warna dan satu corak. Namun dengan kreativiti yang ada pada pereka tudung bawal, mereka telah mereka pelbagai jenis tudung bawal yang sangat unik dan menarik. 


TUDUNG BAWAL MANIK

Tudung Bawal Manik

Sangat cantik. Tudung bawal ini sangat unik dengan gabungan warna dan manik batu yang telah dijahit di atas kepala yang dipanggil juga 'crown'. Tudung ini mempunyai beberapa ton warna dalam satu helai tudung. Warna yang cantik dan perhiasan yang menarik membuatkan tudung bawal ini unik. 

TUDUNG BAWAL POLKADOTS

Tudung Bawal Polkadot

Tudung bawal ini sangat menarik. Ia hanyalah sebuah tudung bawal yang biasa namun apa yang menjadikan ia berbeza ialah ia mempunyai 2 ton warna yang berbeza dan corak polkadots yang terdapat padanya. 
Ton warna juga menjadikan tuduung bawal ini kelihatan menarik. Warna yang agak pudar pada bahagian atas dan warna terang pada bahagian bawah tudung. 

SELENDANG PANJANG POLKADOTS
Selendang Panjang Polkadot   

Ini merupakan selendang panjang polkadots. Jika dilihat ianya biasa sahaja namun apa yang menarik tentang selendang ini ialah gabungan warna yang telah digunakan. Ia menggabungkan 3 warna yang menarik dan terang. Ditanbah pula dengan polkadots yang juga menggunakan warna terang dan pelbagai bentuk menjadikan selendang ini sangat menarik. 

SELENDANG INSTANT

Selendang Instant Aisya   

Pada masa sekarang terdapat pelbagai jenis selendang yang ada di pasaran. Ini merupakan salah satu jenis selendang yang terdapat di pasaran dan ini adalah selendang segera. Ramai yang tidak pernah melihat dan memakai selendang jenis ini. Selendang ini sangat ringkas, mudah dan senang kerana kita tidak perlu untuk mengambil masa yang lama untuk memakainya. Sarungkan bahagian dalam kemudian pakai pula bahagian lapisan luar untuk menjadikan ianya satu selendang yang lengkap. 

SELENDANG CHIFFON
Selendang Panjang Chiffon Turkey Corak  

Selendang ini sangat lembut kerana ianya diperbuat daripada sifon. Jenis kain yang sangat ringan dan tidak panas. Ianya juga lembut dan tidak terasa jika kita memakainya dalam masa yang lama. Oleh itu ramai yang menyukai tudung yang diperbuat daripada kain cifon ini.

SELENDANG CORAK BATIK

    Selendang Panjang Corak Batik                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        

Ini pula selendang jenis cotton atau kapas yang agak panjang. Selendang ini walaupun agak panjang dan besar namun ia tidak membuatkan kita tidak selesa, Ini keran ia diperbuat daripada kapas dan udara masih boleh masuk membuatkan kita kurang berpeluh.












































Tiada ulasan:

Catat Ulasan